Charles Explorer logo
🇬🇧

Psychology of Development and its Variability

Class at Faculty of Education |
OPMN0Q115A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Vymezení předmětu, zákonitosti vývoje jedince, metodologie, typy výzkumů

Hlavní teorie vývoje (Freud, Erikson, Piaget)

Důležité teorie zaměřující se na interakci a vztah k blízkým osobám 

Prenátální období a perinatální období

Novorozenecké a kojenecké období

Batolecí období

Předškolní věk, školní zralost

Mladší školní věk  

Adolescence

 Vynořující se a raná  dospělost

Střední a pozdní dospělost 

Stáří  

Fenomén umírání a smrti

 Zásadní otázky psychologie celoživotního vývoje 

Annotation

The course focuses on propedeutics of one of the basic psychological disciplines, which also has a strong overlap in pedagogical practice. During the semester, students will learn various aspects of the development of an individual from prenatal age to death.

Within the emphasis on the theories of lifelong development, students will be motivated to critical thinking, search for connections between the most famous theories of development and individual phenomena of individual development, as well as orientation in the current direction of empirical interest of Czech and world developmental psychology. It will reflect the current topics and changing trends in contemporary developmental psychology, which students will actively seek and discuss in the seminar part of the course.