Teorie:
Interpretace pojmu psychomotorika, teoretická východiska psychomotoriky, postavení psychomotoriky v systému vědních disciplín
Cíl psychomotoriky, hra v psychomotorice, herní zásady psychomotoriky, psychomotorika ve škole, pomůcky
Zaměření psychomotoriky z hlediska tří kompetenčních oblastí: osobní, materiální a sociální
Zpětná vazba
Cvičení:
Hry zaměřené na poznávání a vnímání vlastního těla i sebe sama
Hry na zvládání prostoru a orientaci v něm
Hry na zvládání materiálního okolí
Hry na záměrné rozvíjení sociálních vztahů
Hry s obsahem lokomočních cvičení
Hry s obsahem manipulačních cvičení
Relaxační techniky
Zpětná vazba
Předmět je zaměřen na využití psychomotoriky a pohybových her pro výuku TV na I. stupni ZŠ. V rámci předmětu studenti získají zásobník pohybových a psychomotorických her, seznámí se se základy organizace a řízení pohybových aktivit.
Psychomotorika propojuje pohyb s mentální činností, psychikou dítěte a sociálními aspekty a záměrnými hrami a činnostmi směřuje k ovlivnění dítěte v těchto oblastech. Neopominutelným aspektem předmětu je zaměření na problematiku integrace handicapovaných žáků do výuky TV.