1. Úvod - seznámení.
2. Kresba, jak ji neznáme.
3. Kresba jako základ pro malbu.
4. Malba, jak ji známe.
5. Co nám malba muže říct?
6. Tvorba prostoru v ploše.
7. Narativ vyprávění.
8. Velký formát plošného díla.
9. Společná tvorba.
10. Scriptorium.
11. Akční malba.
12. Zpětná vazba
Úvod do oboru výtvarného vyjadřování v ploše. Rozvíjení výtvarného myšlení, cítění a tvorby. Základní postupy kresby, malby a kombinovaných technik. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu. Jejich transformace do výuky na primárním stupni školy. Předmět je určen studentkám a studentům oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy.
Cílem výuky je osvojení si základních principů plošné tvorby, především kresby a malby. Rozvíjení schopnosti výtvarného vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření různými médii. Práce na cyklu cvičení s cílem sestavení osobního portfolia výtvarných prací a didaktických materiálů. Pochopení funkce výrazu ve výtvarném umění, ve vlastní i dětské tvorbě. Reflexe a analýza (vlastního) tvůrčího procesu formou reflektivní praxe a didaktické transformace. Schopnost transformovat získané znalosti a výtvarné dovednosti do učiva výtvarné výchovy.
Součástí výuky je získání teoretických i praktických znalostí a dovedností formativního hodnocení. Vyzkoušení se inovativních metodických postupů a výukových materiálů, které zahrnuje formativní hodnocení. Seznámení se s hodnotícími nástroji, které se v reflektivním hodnocení používají ve výtvarné výchově.