Charles Explorer logo
🇬🇧

Exploration: Drawing; Painting

Class at Faculty of Education |
OPMN0V304B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Cvičení:01. - 03. Praktická cvičení v kresbě a malbě.04. - 06.

Experimentace s výtvarnými prostředky kresby a malby.07. - 09. Kresba a malba v umění a vizuální kultuře.10. - 11.

Plošná tvorba na základní škole.12. Zápočtový termín.

Zhodnocení, prezentace prací a portfolia, slovní obhájení semestrálního výkonu.Základní kresebné a malířské etudy v tvarových, prostorových, světelných principech a prostorových figuracíchzaměřených na získání zkušenosti práce se strukturou obrazového jevu a obecné vizuální souvislosti. Osvojení sizákladů barevné harmonie a technologických aspektů: tempera, kvaš, akvarel, olejomalba.

Experiment. Barva, jejífunkce a význam v různých slohových a historických obdobích.

Její psychologické, estetické a výrazové možnosti.Seznámení s tvorbou pedagoga. Dialog a vlastní interpretace v kontextu individuálního chápání a cítění.

Kjednotlivým zadaným cvičením si student vytváří další, vlastní alternace a interpretace včetně metafory, nadsázky,exprese atd.

Annotation

Developing creative thinking, feeling, and creation. Basic procedures of drawing, painting, and combined techniques. Context of the subject, art technique and material. Transformation of experience into school art tasks.

Developing the ability of visual vision, thinking, and creation by means of general expression by various media. Work in cycles of exercises with the aim of building a personal portfolio of artworks and didactic materials. Understanding the function of expression in the visual arts, in his own and children's work. Reflection and analysis of the own creative process in the form of reflective practice and didactic transformation. Ability to transform acquired knowledge and artistic skills into didactic competencies of a primary school teacher.