Cvičení:01. - 03. Praktická cvičení v kresbě a malbě.04. - 06.
Experimentace s výtvarnými prostředky kresby a malby.07. - 09. Kresba a malba v umění a vizuální kultuře.10. - 11.
Plošná tvorba na základní škole.12. Zápočtový termín.
Zhodnocení, prezentace prací a portfolia, slovní obhájení semestrálního výkonu.Z ákladní kresebné a malířské etudy v tvarových, prostorových, světelných principech a prostorových figuracíchzaměřených na získání zkušenosti práce se strukturou obrazového jevu a obecné vizuální souvislosti. Osvojení sizákladů barevné harmonie a technologických aspektů: tempera, kvaš, akvarel, olejomalba.
Experiment. Barva, jejífunkce a význam v různých slohových a historických obdobích.
Její psychologické, estetické a výrazové možnosti.Seznámení s tvorbou pedagoga. Dialog a vlastní interpretace v kontextu individuálního chápání a cítění.
Kjednotlivým zadaným cvičením si student vytváří další, vlastní alternace a interpretace včetně metafory, nadsázky,exprese atd.
Rozvíjení výtvarného myšlení, cítění a tvorby. Základní postupy kresby, malby a kombinovaných technik.
Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu. Transformace zkušeností do školních výtvarných úkolů.
Cíl výuky: osvojení si základních principů a zákonitostí výstavby obrazové struktury. Rozvíjení schopnosti výtvarného vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření různými médii. Práce na cyklu cvičení s cílem sestavení osobního portfolia výtvarných prací a didaktických materiálů. Pochopení funkce výrazu ve výtvarném umění, ve vlastní i dětské tvorbě. Reflexe a analýza (vlastního) tvůrčího procesu formou reflektivní praxe a didaktické transformace. Schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do didaktických kompetencí učitele primární školy.