1. Umění ve Vv. Interpretace uměleckého díla, obsah a význam.2. Metody muzejní a galerijní edukace.3. Obsah a význam díla a jeho transformace do výtvarného úkolu. Plánování výuky.4. Vizuální kultura v díle J. Bergera.5. Muzejní a galerijní edukace. Příklady programů, dílen aj. NG v Praze, Galerie Rudolfinum, DOX6. Tvořivost v receptivních činnostech ve VV7. Prezentace navržených hodin, společná diskuse.8.-12. Semináře probíhají průběžně formou návštěv galerií, účasti či reflexe vzdělávacích programů v muzejníchinstitucích, příp. v učebně analýzou díla. (Dle aktuálních časových možností kurzu a spolupracujících institucí)
The course Art Education Didactics II: Art and School deals with questions of perception of visuality, possibilities of its interpretation and further involvement in art education. It studies culture and art semiotically as a tangle of varying meanings of the symbolic order, an artifact as an opportunity to seek it.
It builds on students' knowledge of art theory and history. It leads to their deeper reflection in order to integrate with the didactics of art education.
It acquaints students with the methodology of gallery and museum pedagogy, possibilities of cooperation between the school and the museum/gallery and their impact on the development of general and cultural competencies of pupils. It strives for systematic and critical thinking in context, development of communication, and reflective competencies of students.
It aims at the ability to apply its own perception and knowledge of art theory and history in the preparation and realization of art activities in primary school.