Charles Explorer logo
🇨🇿

Plánování pedagogické podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s využitím PLPP

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPMZ0Q124C

Sylabus

Kurz o celkovém rozsahu 30 hodin je členěn do 3 teoretických bloků a 3 bloků praktického výcviku spojeného s náslechy v hodinách s přítomností žáků s PLPP na základních školách. 1. teoretický blok:  Terminologická orientace v PLPP (5 hod)- Hájková, Květoňová, Šumníková

-charakteristiky žáků s různým typem SVP na ZŠ, základy funkční diagnostiky pro PLPP, diagnostické domény a jejich využití pro popisy obtíží žáka v PLPP; 2. teoretický blok: Cíle rozvoje žáků se SVP v PLPP  a jejich hodnocení (5 hod) – Hájková, Květoňová, Šumníková

- stanovování cílů rozvoje žáka se SVP, strategie spolupráce školy a rodiny při plnění cílů,  hodnocení efektivity PLPP – ukázky, kazuistiky s rozborem 3. teoretický blok: Návrhy podpůrných opatření v PLPP (5 hod)- Hájková, Květoňová, Šumníková

- ukázky aplikací podpůrných opatření  žáků se SVP ve škole, v domácí přípravě a nastavení podpůrných opatření tzv. jiného druhu ( pro zátěžové situace , při vztahových problémech ve třídě) 1. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) –Malotová, Jelínková 2. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) – Malotová, Jelínková 3. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) – Malotová, Jelínková  

Metody: výuka metodou „open book“, prezentace případových studií a ukázek praktických postupů s rozborem, praktický výcvik v podmínkách ZŠ  v kontaktu s žákem s PLPP, náslechy ve výuce žáků s PLPP.

Anotace

Kurz pro studenty 1. stupně ZŠ je součástí nabídky předmětů v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání na PedF UK“ (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965), podaktivita Rozvoj kompetencí studentů-budoucích učitelů propojováním teoretické a praktické výuky.

Seznámí s možnostmi plánování pedagogické podpory s využitím PLPP, naučí je sledovat silné a slabé stránky žáka, popisovat jeho obtíže, seznámí je se základy funkční diagnostiky žáka ve třídě podle diagnostických domén, naučí je stanovovat cíle rozvoje žáka a navrhovat úpravy