praktická práce s robotickými stavebnicemi a hračkami (pro rozvoj algoritmického myšlení u děti v MŠ) praktická práce s mobilními dotykovými zařízeními při rozvíjení informační pregramotnosti u dětí v MŠ praktická práce s interaktivními zařízeními se zaměřením na tvorbu didaktických materiálů pro práci s dětmi v MŠ
Předmět „Informačně technologická elementaristika II“ navazuje na teoreticky a prakticky orientovaný obsah předmětu „Informačně technologická elementaristika I“ a zaměřuje se do oblasti praktických dovedností a možností využití prostředků digitálních technologií v předškolním vzdělávání. Cílem předmětu je rozvinout kompetence studentů aplikovat příslušné technické prostředky při utváření technicky orientovaného tvůrčího myšlení dětí, utváření základů jejich digitálních kompetencí a schopností komunikovat s použitím digitálních technologií.
Tematicky se předmět zaměřuje na využívání interaktivních tabulí či koberců, tabletů, programovatelných stavebnic a programovatelných hraček včetně příslušející softwarové podpory a schopnost evaluovat, aplikovat či vytvářet příslušné digitální objekty.