Charles Explorer logo
🇬🇧

Development of reading preliteracy

Class at Faculty of Education |
OPN01N133A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.) Orientace v základní terminologii - funkční gramotnost, čtenářská gramotnost, bazální gramotnost, emergentní gramotnost, gramotnost jako kulturní jev. 2.) Analýza pojetí gramotnosti a pregramotnosti v kontextu kurikulární reformy, s ohledem na výroční zprávy ČŠI a Rámcové vzdělávací programy. 3.) Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní na 1. stupni ZŠ (využití genetické, analyticko-syntetické metody, Comenia Script atd.). 4.) Prezentace výzkumů v oblasti čtenářské pregramotnosti, počáteční gramotnosti, mezinárodní srovnávací studie atd. 5.) Současné trendy - čtenářské strategie v předškolním vzdělávání. 6.) Čtenářská vývojová kontinua. 7.) Možnosti spolupráce s přípravnými třídami, základními školami, knihovnami, pedagogicko-psychologickými poradnami z hlediska podpory a rozvoje čtenářské pregramotnosti v mateřské škole. 8.) Možnosti inovací školních vzdělávacích programů v MŠ se zaměřením na podporu čtenářské pregramotnosti.

Annotation

The course is focused on a professional discourse into the issue of the development of initial reading literacy with its links to the development of reading literacy especially from the research point of view. The content of the course will be focused on current trends in the development of pre-literacy and initial reading literacy in the Czech Republic and abroad, methodological and didactic system of school development of initial literacy.

At the same time, psychological-linguistic and special-pedagogical issues will be integrated.