- Intruduction to the organization, processes, requirements, official documents and other materials
- Preparation of observation tools
- Addressing miscellaneous practical aspects of teaching (classroom management, authority, discipline, communication, etc.)
- the actual teaching practice (1 month)
(students work independently under supervision and guidange of their menotrs, university teachers observe one class of each student and provide assessment and feedback)
- compilation of teaching practice portfolios
- reflective interviews
Reflektivní seminář k oborové praxi na ZŠ je přímo propojen s Oborovou praxí 1, tzn. s přípravou, realizací a reflexí samostatných výstupů studentů v roli učitele v prostředí školní třídy na základní škole. Pozornost je věnována především schopnosti transformovat nabyté znalosti do praxe, a to konkrétně v rámci plánování vlastní výuky, vlastní výuky a její na teorii založené reflexe a identifikace vlastních silných stránek i prostoru pro další rozvoj.
Dále pak se studenti zaměří na kurikulární dokumenty platné pro základní stupeň vzdělávání, tj. RVP ZV a ŠVP dané školy, a nahlédne do kultury/klimatu dané instituce.
V rámci semináře budou studenti spolupracovat s univerzitním pedagogem, spolužáky, ale i mentorem na pedagogické praxi. Cílem studijního předmětu je dát studentům možnost rozvoje dovednosti reflexe vlastní pedagogické zkušenosti a rozvíjet schopnost získané zkušenosti analyzovat.