sylabus:
- kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP), tematické plány, přípravy na hodinu
- faktory vyučovacího procesu
- cíle výuky
- obsah výuky
- žák
- učitel
- řízení edukačního procesu (role mateřského jazyka)
- plánování hodiny / fáze hodiny
- didaktické prostředky
- hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb
Cílem kurzu je aplikace teoretických oborově didaktických poznatků ve vymezeném kontextu střední školy. Studenti se seznámí se základními kurikulárními dokumenty (rámcových a školních vzdělávacích programů) a jejich vztah ke komunikační kompetenci.
V kontextu výuky anglického jazyka na středních školách se budeme zabývat didaktickými tématy jako jsou faktory vyučovacího procesu, cíle a obsah výuky, specifika žáka a učitele, plánování a řízení edukačního procesu, a další. Analýza a hodnocení videonahrávek vyučovacích hodin na různých typech středních škol nebo přímé účasti v živých hodinách umožní studentům dále přesněji identifikovat a hodnotit jednotlivé aspekty výuky cizího jazyka a zpřesňovat tak své profesní vidění.
Studenti budou seznámeni s kritérii výběru a hodnocení didaktických prostředků, zejm. učebnic. Prostřednictvím autentických materiálů, nahrávek a účasti v živých hodinách budou mít studenti možnost analyzovat a hodnotit ústní a písemný projevu žáků středních škol na různých úrovních komunikační kompetence.