Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika anglického jazyka IV – reflektivní praktikum

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNA1A117A

Sylabus

Sylabus: neurolingvistické základy lingvodidaktiky, specifické poruchy učení psycholingvistické a kognitivně-lingvistické základy osvojování druhého a cizího jazyka jazykové vlohy, učební styly a strategie, diagnostika v oblasti osvojování druhého jazyka jazykové testy a jejich typologie, hodnocení a klasifikace, objektivity a její parametry (validita, reliabilita, sensitivita, obtížnost, ...) maturitní zkouška, standardizace a kalibrace chyby, jejich zdroje a klasifikace, teorie transferu vývojové fáze v osvojování druhého a cizího jazyka

Anotace

This is the last obligatory didactic course. It summarizes the fundaments of the SLA and TEFL theory and practice from the previous courses.

However, particular attention will be paid to neurolinguistic and psycholinguistic aspects of SLA. Due to the extensive integration of learners with specific learning needs and disorders (SEND) in Czech mainstream schools, teaching learners with specific educational needs will be considered, including the aspects of their testing and diagnosing.

Therefore, the course also focuses on the various aspects of testing, assessment, standardization and evaluation to a great extent.