- Intruduction to the organization, processes, requirements, official documents and other materials
- Preparation of observation tools
- Addressing miscellaneous practical aspects of teaching (classroom management, authority, discipline, communication, etc.)
- the actual teaching practice (1 month)
(students work independently under supervision and guidange of their menotrs, university teachers observe one class of each student and provide assessment and feedback)
- compilation of teaching practice portfolios
- reflective interviews
(The course closely communicates in overlaps in organization and content with the course "Reflective seminar for Teaching practice")
Cílem tohoto předmětu je zprostředkovat souvislou intenzivní zkušenost s výukou ve spolupráci s našemi partnerskými školami a mentory. Tento předmět je úzce provázán s předmětem "Reflektivní seminář k průběžné a souvislé oborové praxi na ZŠ", v rámci kterého se studenti připraví po stránce teoretické a administrativní.
Následně studenti odchází na vybrané školy, kde v rámci oborové praxe absolvují 6 náslechových hodin a odučí 20 vlastních vyučovacích hodin pod dozorem svého mentora, z nichž minimálně 12 je reflektováno s mentorem. Studenti spolupracují s mentory v procesu plánování a hodnocení spráce studentů a postupně studenti získávají větší jistotu a utonomii v učení.
Všechny použité a vypracované materiály (pozorovací archy, přípravy na hodiny, materiální didaktické prostředky, atd.) jsou zařazeny do portfolia, které na konci praxse studenti odevzdají k hodnocení, které bude následně předmětem reflektivního rozhovoru s vyučujícím předmětu.