Tematické celky: faktory a proměnné ovlivňující osvojování cizího/druhého jazyka, jejich role a specifika ve výuce AJ na ZŠ věk a kritická období jazykové vlohy, jejich parametry, testování vloh a jejich vztah k inteligenci anglický jazyk v RVP pro ZŠ, tvorba ŠVP pro předmět AJ standardy pro ZŠ, standardizované jazykové zkoušky vyučování AJ pro studenty se specifickými poruchami učení - symptomy vyučování a testování AJ pro studenty se specifickými poruchami učení - akomodace (modifikace a kompenzace) vybrané mýty v učení a vyučování anglického jazyka
Cílem kurzu je aplikace teoretických oborově-didaktických poznatků v kontextu 2. stupně základní školy. Studenti se seznámí s principy a způsoby tvorby základních kurikulárních dokumentů (RVP, příp. ŠVP) zejm. ve vztahu ke komunikační kompetenci, včetně mezinárodních standardů a jazykových zkoušek pro žáky ZŠ. Do kontextu výuky anglického jazyka na 2. stupni základní školy budou zasazena didaktická témata strukturovaná dle stěžejních faktorů vyučovacího procesu. Analýza a hodnocení videonahrávek vyučovacích hodin na 2. stupni základních škol umožní studentům dále přesněji identifikovat a hodnotit jednotlivé aspekty výuky cizího jazyka a zaměřovat tak své profesní vidění.
Tematické celky: 1. faktory a proměnné ovlivňující osvojování cizího/druhého jazyka, jejich role a specifika ve výuce AJ na ZŠ 2. věk a kritická období 3. jazykové vlohy, jejich parametry, testování vloh a jejich vztah k inteligenci 4. anglický jazyk v RVP pro ZŠ, tvorba ŠVP pro předmět AJ 5. standardy pro ZŠ, standardizované jazykové zkoušky 6. vyučování AJ pro studenty se specifickými poruchami učení - symptomy 7. vyučování a testování AJ pro studenty se specifickými poruchami učení - akomodace (modifikace a kompenzace)