Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics of Biology I

Class at Faculty of Education |
OPNB4B012A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Didaktika biologie jako vědní disciplína, její předmět, rozdělení, úkoly, struktura, metody výzkumu.

Hierarchie vzdělávacích dokumentů v ČR. Národní program vzdělávání, RVP ZV, RVP G. Cíle základního a gymnaziálního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory a průřezová témata se vztahem k výuce biologie (případně geologie).

Školní vzdělávací program, možnosti zařazení biologického učiva do ŠVP, metodická podpora tvorby ŠVP, roční tematické plány výuky přírodopisu a biologie (případně geologie).

Didaktické zásady výuky biologie.

Organizační formy výuky biologie.

Metody výuky biologie.

Učebnice a ostatní literární zdroje pro výuku biologie.

Materiál a ostatní učební pomůcky pro výuku biologie.

Příprava učitele na vyučovací hodinu.

Kontrola studia, tvorba didaktických testů, hodnocení.

Maturita z biologie – nové pojetí závěrečné zkoušky.

Zájmová odborná činnost z oboru biologie, geologie a ekologie – SOČ, Biologická olympiáda, Ekologická olympiáda.

Podvádění studentů, strategie učitele k jeho minimalizaci v jednotlivých formách a metodách výuky biologie.  

Cvičení:  učební styly – osobní profil, výukové aktivity hodnocení učebnic přírodopisu hodnocení pracovních listů přírodopisu příprava na VH přírodopisu na ZŠ a biologii na SŠ předmět přírodopis v RVP ZV a předmět biologie, geologie v RVP G

+ doplňující didaktické úlohy dle zadání

Annotation

The course contains main topics of didactics of biology, geology and environmentalistics for using at upper secondary school. After attending the course student should know official czech school documents, forms and methods suitable for teaching particular topics of mentioned branches, czech textbooks of biology, geology and environmentalistics and important criterions for their choice and didactic aids.

He should work out written preparation for teaching, know ways of checking results of teaching, prepare didactic test and propose its evaluation. He should explain organization of secondary school-leaving exam from biology.

He should know possibilities of extracurricular scientific activities of students. He should be able to organize teaching according specific assignment for given group of students.

Study programmes