1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy),
2. praxe – každý student individuálně (8 náslechových hodin, 12 vlastních vyučovacích hodin),
3. rozbor vlastních vyučovacích hodin s fakultním učitelem
4. autoevaluace pedagogického působení na SŠ
5. hospitace garanta praxí na 1 vyučovací hodině výhradně formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokynů/umožnění on-line hospitace v hodině a následný rozbor
6. průběžné reflektivní semináře na fakultě
7. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně,
8. závěrečný reflektivní seminář.
Obsahem kurzu je vykonání praxe na střední škole (vyšší sekundární vzdělávání, ISCED 3), kde student nejprve absolvuje náslechové hodiny biologie a následně sám vybrané vyučovací hodiny biologie povede. Konkrétně se jedná o 8 náslechových hodin, které student hospituje.
Z náslechových hodin student zpracuje písemné reflexe dle zadání. Poté student sám odučí 12 vyučovacích hodin biologie.
Na hodiny zpracuje písemné přípravy dle zadání. Jedna z odučených hodin bude hospitována garantem praxí formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokyn ů/umožnění on-line hospitace v hodině.
V rámci reflektivních seminářů je pozornost zaměřena zejména na analýzu a návrhy alterací hospitované a následně i realizované výuky. Kurz bude zakončen závěrečným kolokviem s vyučujícím kurzu.