Charles Explorer logo
🇬🇧

Biology Teacher Training with Reflection (ISCED 3)

Class at Faculty of Education |
OPNB4B033A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy),

2. praxe – každý student individuálně (8 náslechových hodin, 12 vlastních vyučovacích hodin),

3. rozbor vlastních vyučovacích hodin s fakultním učitelem

4. autoevaluace pedagogického působení na SŠ

5. hospitace garanta praxí na 1 vyučovací hodině výhradně formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokynů/umožnění on-line hospitace v hodině a následný rozbor

6. průběžné reflektivní semináře na fakultě

7. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně,

8. závěrečný reflektivní seminář.

Annotation

The content of the course is the practice at the upper secondary school (ISCED 3), where the student first completes observation of biology lessons and then leads selected biology lessons. Specifically, these are 8 observation lessons, when the student visits the assigned teacher.

From the observation lessons, the student will process written reflections according to the assignment. Then the student teaches 12 lessons.

He/she will prepare written plans for the lessons. One of the lessons will be observed by the lector of practice in the form of taking a video recording of the lesson according to the instructions/allowing online attendation in the lesson, then reflection will be carried out with the student.

In the reflective seminar, attention is focused on the analysis and proposal of alterations to the observed and implemented lessons. The course will be ended with a final meeting with the lector of practice.

Study programmes