Rozbor vyučovací hodiny pomocí zvolené metody
Návrhy změn metod
N ávrhy úpravy biologického obsahu (rozsahu, odborných termínů apod.)
Práce s chybou
Návrhy změn hodnocení
Zařazení biologického tématu do RVP ZV/G
Seminář je založen na práci s videem jako prostředkem pro zvýšení schopnosti studentů reflektovat výuku jiného učitele i výuku svoji vlastní. Student bude v semináři pracovat s virtuálními hospitacemi a seznámí se s různými metodikami pro jejich reflektování a hodnocení (např. metodika z pozice školní inspekce, metodika 3A, volná reflexe ústní i písemná, skupinová diskuse, mentorský rozhovor).
V rámci kurzu budou probíhat tyto aktivity: rozbor zadaného videa metodikou 3A, volná písemná reflexe, strukturovaná reflexe, hromadná diskuse nad videem, analýza vybraných jevů ve výuce (pracovní list), hodnocení dovedností pozorovaného učitele (hospitační arch), přípravy na vyučovací hodinu na ZŠ a SŠ a především návrh alternativních metod. Celý seminář je pojat prakticky pro rozvoj budoucího učitele biologie a to tak, aby z něj student mohl čerpat jak v dalších praktických předmětech, tak ve své budoucí praxi.