Charles Explorer logo
🇬🇧

Teaching Practice at Primary School with Reflection for Students with Special Educational Needs and for Gifted Students

Class at Faculty of Education |
OPNC3C026A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Současný trend inkluzivního vzdělávání klade vysoké nároky na didaktické uchopení učiva ve vztahu k možnostem žáků. Učitel proto musí být schopen individualizovat a diferencovat přístup k žákům a poskytovat jim potřebnou podporu. Cílem souvislé pedagogické praxe je osvojení si kompetencí učitele českého jazyka, se zvláštním důrazem na 2. vzdělávací stupeň, a to na školách s větší koncentrací žáků s SVP včetně žáků s OMJ.

Souvislá praxe na ZŠ pro žáky s SVP a žáky nadané navazuje na Integrovanou náslechovou praxi z českého jazyka a literatury pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané, kterou studenti absolvovali v ZS.

Studenti v období praxe absolvují alespoň 4 hodiny náslechů a během praxe samostatně odučí alespoň 12 vyučovacích hodin ve vybrané škole. Ideálně po každé vyučovací hodině proběhne reflexe s vedoucím učitelem.

Součástí předmětu jsou reflektivní semináře povinné pro všechny zapsané studenty. Jejich náplní je jednak příprava na pedagogickou praxi, jednak reflexe, která bude spočívat jak v řešení konkrétních výukových situací, s nimiž se studenti při výuce na daném typu školy setkají, tak ve společné reflexi předem zvolených výukových aspektů zaměřených na žáky s SVP a žáky nadané. Bude tak položen základ budoucího celoživotního vzdělávání, které již od začínajících učitelů vyžaduje uplatňování sebereflexe při osobním rozvoji a rozvoji profesních znalostí a dovedností, a základ schopnosti dobré spolupráce v oborové komunitě.

Školy: ZŠ a MŠ Lyčkovo nám. 6 (Praha 8);

ZŠ Slovenská 1726/27, Praha 2, (fakultní škola);

ZŠ a MŠ Sdružení, Praha 2, (fakultní škola);

ZŠ V Rybníčkách, Praha 10, (fakultní škola);

Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené, Praha 5;

VOŠ, SOŠP a Gymnázium Evropská, Praha 6;

ZŠ pro žáky s poruchou zraku, Praha 2;

ZŠ Radotín, Pod Radnicí 5, Praha 5;

ZŠ pro žáky se specifickými poruchami chování, Praha 5;

ZŠ speciální a praktická škola Rooseveltova, Praha 6 (převážně žáci s LMP a s PAS);

ZŠ logopedická a MŠ logopedická, Praha 10;

SŠ a ZŠ speciální, Chotouňská, Praha 10;

Jedličkův ústav a MŠ a ZŠ a SŠ, Praha 2;

ZŠ a SŠ, Vinohradská, Praha 2.