Jedná se o integrovaný předmět, jehož cílem je seznámit posluchače s problematikou výuky literatury a rozvojem
čtenářství u žáků se SVP integrovaných v hlavním vzdělávacím proudu, a prohloubit tak jejich orientaci v oboru didaktiky literatury. Studenti si osvojí základní dovednosti potřebné pro výuku literatury u žáků se SVP ve fázích přípravy, plánování, realizace a vyhodnocování výuky literatury a rozvoje čtenářství na 2. stupni ZŠ a SŠ. Předmět je veden konstruktivistickým způsobem výuky dle třífázového modelu E - U - R a klade důraz na integrativní pojetí
čtenářské gramotnosti, rozvoje čtenářství a výuky literatury na 2. stupni ZŠ a SŠ.
Témata: Rozvoj čtenářství žáků (aspekty rozvoje čtenářství u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména
žáků se sociálním znevýhodněním; z etnických menšin; s odlišným mateřským jazykem; poruchami autistického spektra, s poruchami pozornosti); Jak motivovat žáky se SVP ke čtení; Volba vhodného literárního textu pro žáky se
SVP a žáky nadané; Práce se zážitkem v hodinách literární výchovy a integrativní pojetí čtenářské gramotnosti, rozvoje čtenářství a výuky literatury na 2. stupni ZŠ a SŠ; Faktory ovlivňující úspěšnost úloh čtenářské gramotnosti;
Čtenářské strategie jako podpora porozumění čtenému textu u žáků se SVP; Individualizace práce v hodinách literární výchovy a možnosti uplatnění konstruktivistické diferenciace učení, jež umožňuje (nejenom) integrované
žáky vzdělávat s respektem k jejich potřebám, možnostem a v přirozené návaznosti na jejich stávající znalosti a dovednosti; Gradované úlohy jako účinný nástroj k aktivizaci žáků a posílení jejich vnitřní motivace k učení, k rozvíjení jejich sebedůvěry a postupnému zlepšování ve sledovaných dovednostech; Využití biblioterapie u žáků se
SVP a žáků nadaných.