Charles Explorer logo
🇨🇿

Specializační didaktický kurz I B

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPND2D114B

Sylabus

Sylabus

Film jako historický pramen a jako školní historický pramen

Dokument a hraný film: analýza silných a slabých stránek

Metodiky práce s filmem: české i zahraniční zkušenosti

Projekty využívající film pro historické vzdělávání

Filmy a další historické prameny: jak vytvořit funkční didatkický set

Filmy o pravěku a starověku: metodické inspirace

Filmy o středověku: metodické inspirace

Filmy o raném novověku: metodické inspirace

Anotace

Film patří mezi tradiční pomůcky při výuce dějepisu. Zpravidla je ale užíván jen jako atraktivní forma výkladu.

V tomto kursu se studenti seznámí s širší škálou jeho využití. Studenti se naučí jak analyzovat film jako historický pramen, rozhodnout, kdy film použít jako příklad ilustrace sociální praxe a kdy jako ilustraci ideologického narativu.

Seznámí se s vybranými vzdělávacími programy pracujícími s filmovým materiálem ve všeobecně vzdělávacích předmětech. V rámci kursu bude kladen důraz na samostatnou práci studentů s filmovým materiálem a vzájemnou diskusi o interpretaci a využití filmů v hodině, což předpokládá důkladnou domácí přípravu na semináře.