Sylabus
Film jako historický pramen a jako školní historický pramen
Dokument a hraný film: analýza silných a slabých stránek
Metodiky práce s filmem: české i zahraniční zkušenosti
Projekty využívající film pro historické vzdělávání
Filmy a další historické prameny: jak vytvořit funkční didatkický set
Filmy o pravěku a starověku: metodické inspirace
Filmy o středověku: metodické inspirace
Filmy o raném novověku: metodické inspirace
Film patří mezi tradiční pomůcky při výuce dějepisu. Zpravidla je ale užíván jen jako atraktivní forma výkladu.
V tomto kursu se studenti seznámí s širší škálou jeho využití. Studenti se naučí jak analyzovat film jako historický pramen, rozhodnout, kdy film použít jako příklad ilustrace sociální praxe a kdy jako ilustraci ideologického narativu.
Seznámí se s vybranými vzdělávacími programy pracujícími s filmovým materiálem ve všeobecně vzdělávacích předmětech. V rámci kursu bude kladen důraz na samostatnou práci studentů s filmovým materiálem a vzájemnou diskusi o interpretaci a využití filmů v hodině, což předpokládá důkladnou domácí přípravu na semináře.