Charles Explorer logo
🇬🇧

Specialisation Historical Seminar C

Class at Faculty of Education |
OPND2D115B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Sylabus:

Black Mirrors of Netflix. Současná popkultura a její využití ve výuce dějepisu 

Wikipedie, Black Lives Matter, gender a blockchain. Pojetí kontroverzních témat a jiné výzvy i dilemata učitele dějepisu v proměnách současného světa 

Historická malba, fotografie a pomník jako školní pramen. Diskuse o konkrétních metodách interpretace, tvorba vlastních námětů a diskuse o nich 

Otevřená sborovna a mezipředmětové vztahy. Potenciál a úskalí spolupráce s kolegy v konkrétním výukovém projektu (sdílení zkušeností s učiteli z praxe)   

Prožitek dějin. Zážitková pedagogika i diskuse s pamětníky v hodinách dějepisu 

Hry a herní principy  ve výuce dějepisu. Prezentace a kritická reflexe metodiky konkrétní dějepisné didaktické hry, diskuse s tvůrcem 

Modelové hodiny věnované vybranému tématu  (tvorba, prezentace, diskuse)

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Seminář bude mít podobu didaktické dílny, ve které budou vznikat konkrétní didaktické materiály. Budeme je společně vytvářet, zkoušet a také o nich diskutovat.

V rámci didaktických a metodických reflexí se zaměříme na vztah ke klíčovým kompetencím, struktuře a širším souvislostem hodiny i k historickým otázkám, které řeší. Cílovou skupinou pro nás budou studenti 2. stupně ZŠ i středních škol.

Při setkáních se seznámíme se zážitkovou pedagogikou, mezipředmětovými vztahy i využitím her a herních principů ve výuce. Objeví se zde také hosté, učitelé z praxe i tvůrce didaktických her.

Seminář rozvíjí dovednosti vhodné pro budoucí učitele dějepisu, muzejní pracovníky i historiky se zájmem o popularizaci oboru.