Předm ět oboru didaktiky, velké otázky didaktiky přírodovědných oborů
Cíle výuky chemie, komparace RVP ZV, RVP G, RVP SOV (vybrané typy škol), komptence pro 21. století, přírodovědná gramotnost, OECD learning compass,
Obsah didaktiky chemie s akcentem na témata řešení v rámci didakticko-chemického výzkumu,
Konference PBE - projektová výuka, badatelsky orientované vyučování, otázka přípravy učitelů,
Pojetí výuky chemie: setrvačnost vs nové směry. Polemika prof. Alexe Johnstona, abstraktnost učiva chemie, kritická místa, kapacita provádět myšlenkové operace,
Experimentální složka výuky chemie: význam, současný stav a principy; badatelsky-orientované vyučování,
Badatelské aktivity a projekty, stanovování řídicích otázek, plánování a realizace takto pojaté výuky,
Projektová výuka, integrovaná tematická výuka, badatelská výuka,
Úlohy ve výuce chemie - úlohy PISA, úlohy ze Standardu pro základní vzdělávání, testy a testové úlohy, třívrstvé úlohy - výpovědní hodnota a využití,
Aktuální problematika revize RVP
Učebnice pro výuku chemie - výzkum, současný stav, perspektivy.
Obsahem předmětu jsou různá pojetí didaktiky chemie v paradigmatech současného vzdělávání. Dále jsou diskutovány kategorie: učitel chemie, cíle výuky chemie, obsah vzdělávání, zásady výběru učiva, učební plány a osnovy, tematický plán, metody a organizační formy výuky chemie včetně aktivizujících metod (problémové, projektové, badatelsky orientované), materiální didaktické prostředky a příprava učitele na vyučování.
Zvláštní pozornost je věnována pojmotvornému procesu, procesu zpřístupňování učiva a prověřování a hodnocení vědomostí, dovedností a postojů žáků v chemii. Prezentovány jsou tradiční a alternativní projekty vyučování chemii.