1. cyklus - před praxemi (3. týdny)
Evaluace a plánování hodin, evaluační portfolio a nástroje rozvoje dovedností začínajícího učitelePráce s učebnicí a dalšími materiályŘečové dovedností vs. Jazykové prostředky v komunikativně orientované výuce 2. cyklus (5 týdnů)Gramatika v komunikativně orientované výuce (akční přístup)Rozvoj slovní zásobyVýslovnost a pravopis Evaluace a autoevaluace jazykových prostředkůHra ve výuce FLE
(2. cyklus je založen na teoretických exkurzech, práci se základní literaturou a rozboru reálných situací z výuky)
V kurzu bude implementovaná metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink: https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
Cílem předmětu je získání dovednosti didaktické transformace vzdělávacího obsahu předmětu francouzština vzhledem k individuálním a věkovým zvláštnostem žáků. Tématem jsou zejména řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich evaluace, ale i schopnost reflexe (observace a analýza hodin, práce s videem).
Pracuje se i na rozvoji kompetencí strategických, a to jak u žáků, tak učitelů. Významnou složkou výuky je reflexe konkrétních didaktických situací ze souvislé praxe studentů na základní škole a nižších stupních víceletých gymnázií.
Na tyto praxe jsou studenti připravováni (plánování a příprava hodin, reflexe didaktického materiálu). Studenti budou připravovat i virtuální/on-line výukové jednotky, ve kterých propojí oblast využití nástrojů ICT a výuku FLE.