1. období - před souvislou oborovou praxí:
Týden 1 - Řečové dovednosti vs. jazykové prostředy, SERRJ 2018, další dovednosti (mediace, strategie atd.) v jazykové výuce, analýza výukových materiálů
Týden 2 - Řečové dovednosti čtení a psaní (compréhension et production écrite), analýza výukových materiálů
Týden 3 - Řečové dovednosti mluvení, interakce a poslech (compréhension, production et interaction orales), analýza výukových materiálů
Týden 4 - Specifika výuky jazyka na SŠ (vyšší jazyková úroveň, zdroje, evaluace, učebnice), analýza výukových materiálů 2. období - po praxích
Týden 9 - Analýza videovýstupů z hlediska rozvoje jazykových prostředků a jejich evaluace
Týden 10 - Analýza videovýstupů z hlediska rozvoje řečových dovedností a jejich evaluace (část 1)
Týden 11 - Analýza videovýstupů z hlediska rozvoje řečových dovedností a jejich evaluace (část 2)
Týden 12 - Analýza videovýstupů z hlediska použití ICT, herních prvků. Komparace ZŠ/SŠ.
Cílem předmětu je stejně jako u předmětu Didaktika II rozvíjení dovedností didaktické transformace vzdělávacího obsahu předmětu francouzština vzhledem k individuálním a věkovým zvláštnostem žáků, dále provázání a aplikace poznatků z předchozí pedagogické praxe (ZŠ) na oblast středoškolského stupně. Tématem jsou zejména řečové dovedností ve vztahu k jazykovým prostředkům a jejich evaluace, dále reflektivní kompetence (observace a analýza hodin, práce s videem).
Pracuje se i na rozvoji kompetencí strategických, a to jak u žáků, tak učitelů. Významnou složkou výuky je reflexe konkrétních didaktických situací z praxí studentů na střední škole a zapojení IT nástrojů do přípravy učitele jazyka (využití tabletů, stránek LearningApps, Socrative, NearPod apod.) v mezipředmětovém kontextu a v návaznosti na pandemický školní rok.
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams. V ZS 2021 budou studenti zpracovávat aktivity doplňující francouzskou učebnici Décibel 1 a 2 a vykonají i výstupy na ZŠ (doplnění přímé výuky z LS 2021).