Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics of French language I

Class at Faculty of Education |
OPNF4F012A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednáška a seminář 1:  základní pojmy výuky FLE ve 21. století v čekém kontextu (interkulturalita, plurilingvismus, mediace)

Přednáška a seminář 2: hlavní aktéři a koncepční dokumenty cizojazyčné výuky (FLE)

Přednáška a seminář 3: přehled výukových metod, historie výuky FLE

Přednáška a seminář 4:  Akční přístup ve výuce na ZŠ (analýza učebnic a didaktických materiálů)

Přednáška a seminář 5: Akční přístup ve výuce na SŠ (analýza učebnic a didaktických materiálů)

Přednáška a seminář 6: Aktivitzační metody a herní prvky ve výuce

Přednáška a seminář 7: nástroje ICT a výuka jazyků I., AI pro učitele jazyků

Přednáška a seminář 8: nástroje ICT a výuka jazyků II., AI pro učitele jazyků

Přednáška a seminář 9: Výuka jazykových prostředků a jejich hodnocení v akčně orientované výuce I. (úvod, dále rozřířeno v kurzu didaktiky II)

Přednáška a sSeminář 10: Výuka jazykových prostředků a jejich hodnocení v akčně orientované výuce II. (úvod, dále rozřířeno v kurzu didaktiky II)

Přednáška a seminář 11: Výuka řečových dovedností a jejich hodnocení v akčně orientované výuce I.  (úvod, dále rozřířeno v kurzu didaktiky III)

Přednáška a seminář 12: Výuka řečových dovedností a jejich hodnocení v akčně orientované výuce II. (úvod, dále rozřířeno v kurzu didaktiky III)

Závěrečné evaluační setkání (4 hodiny on-line) 

Annotation

The aim of the course is to provide students with the specific knowledge and skills needed to work with language components and language skills in teaching French as an (additional) foreign language. The student will learn to identify the key characteristics of the different areas of language teaching, plan their involvement in the teaching process with mutual connections and continuity, and evaluate them. They will also understand the relationship between language teaching and plurilingualism, interculturality and native language and be able to incorporate this into their teaching. They will be able to test their theoretical knowledge in practice through the follow-up course

Theory and Observation. The course also includes a return to topics from didactic subjects in the Bachelor's curriculum in the form of self-study – language skills (speaking, interaction, mediation, writing, listening, reading) and language components (grammar, lexis, spelling and orthography, pronunciation) in mutual connection and in the context of communication-oriented teaching; explicit and implicit teaching of language components; metalanguage, the use of native language in foreign language teaching; plurilingualism and interculturality

(introduction); integration of ICT in teaching; assessment.

Study programmes