Charles Explorer logo
🇨🇿

Náslechová praxe FJ s reflexí

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNF4F013A

Sylabus

Seminář 1: úvodní setkání, role pozorovatele a asistenta v jazykové výuce, jazyková třída

Seminář 2-3: cíle jazykové výuky, vztah učitel-učivo-žák

Seminář 4-5: aktivity v jazykové hodině, jejich průběh a hodnocení

Seminář 6-7: řečové dovednosti a jejich rozvíjení v jazykové výuce 

Seminář 8-9: jazykové prostředky a jejich rozvíjení v jazykové výuce 

Seminář 10-11: hodnocení v jazykové výuce (nástroje, známkování)

Seminář 12: prezentace portfolií, závěrečná evaluace

Anotace

Cílem předmětu je dovolit studentům seznámit se se současnou výukou francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na různých typech škol. Student působí v hodinách francouzského jazyka v roli pozorovatele, který se však může, pokud je k tomu vhodný okamžik, ujmout aktivnější role asistenta. I v těchto okamžicích však má za úkol vnímat maximum toho, co tvoří podstatu výuky cizího jazyka. Student si tak vytvoří portfolio konkrétních didaktických situací, které následně analyzuje, podrobuje reflexi v seminářích (sám, s dalšími studenty i oborovým didaktikem) a propojuje s poznatky a dovednostmi získanými v souběžném předmětu Didaktika francouzského jazyka I.

Témata: Didaktický materiál; Jazyková třída; Vztah učitel-žák-učivo; ICT ve výuce jazyků; Verbální i non-verbální komunikace; Evaluace; Příprava hodiny a její realizace; Práce s jazykovými prostředky a řečovými dovednostmi; Interkulturalita a práce se stereotypy.

Studijní programy