Přednáška - Týden 1-3 ICT ve výuce FJ v rámci akčně orientované výuky, mezinárodní kontext, Týden 8-12 hodnocení, příprava hodin a jejich reflexe, práce s (pre-)komunikačními dovednostmi (propojení se seminární částí)
Seminární část - cyklus před praxemi : plánování hodiny, teorie a praxe jazykových prostředků v akčně orientované výuce
Týden 1 - struktura hodiny, výukové materiály, problematika cvičení a zadání
Týden 2 - otázky progrese a návaznosti ve vztahu k plánování od cílů
Týden 3 - gramatika a fonetika ve výuce FLE (akční kontext, zapojení ICT), slovní zásoba a pravopis ve výuce FLE (akční kontext, zapojení ICT)
Seminární část během praxí (týden 4-7) - příprava a analýza výukové jednotky a sekvence.
Seminární část - cyklus po praxích : reflexe výuky, teorie a praxe řečových/komunikativních dovedností v akčně orientované výuce
Týden 8 - specifika výuky na ZŠ na základě souvislé praxe
Týden 9 - reflexe výuky jazykových prostředků na základě zkušeností z praxí
Týden 10 - teorie a praxe produkce a recepce (úvod)
Týden 11 - teorie a praxe mediace (úvod)
Týden 12 - závěrečná evaluace, prezentace a evaluace aktivit
Cílem předmětu je p řipravit studenty na samostatné vedení hodin včetně jejich plánování a zpětné evaluace. V návaznosti na předchozí předmět Didaktika francouzského jazyka I student rozvine své dovednosti pomocí analýz reálných výukových situací, navrhováním alternativních řešení a zpracováním vhodného didaktického materiálu. Důraz je kladen i na schopnost využít k přípravě a vedení hodin nástroje ICT a AI. Student si prohloubí znalosti a dovednosti v oblasti hodnocení, pochopí význam portfolia pro výuku jazyků. Seznámí se se základní teorií z oblasti výuky jazykových prostředků a řečových dovedností. Využit je i Kompetenční rámec absolventa učitelství (MŠMT 2023)
- Plánování a příprava hodin, reflexe a autoevaluace výuky, hodnocení; příprava na souvislou praxi: hodnocení (prohloubení), observační metody na základě reálných situací (použití videa ve výuce k autoevaluaci a párové evaluaci); ICT ve výuce jazyků: historie zapojení ICT do výuky, role učitele a žáka při použití ICT, tvorba edukačního prostředí za pomoci ICT, kritický pohled na zapojení ICT do výuky jazyka; plurilingvismus a interkulturalita (prohloubení); řečové dovednosti a jazykové prostředky (teorie a praxe na základě zkušeností ze souvislé praxe).