Přednáška - Týden 1-3 ICT ve výuce FJ v rámci akčně orientované výuky, mezinárodní kontext, Týden 8-12 hodnocení, příprava hodin a jejich reflexe, práce s (pre-)komunikačními dovednostmi (propojení se seminární částí)
Seminární část - cyklus před praxemi : plánování hodiny, teorie a praxe jazykových prostředků v akčně orientované výuce
Týden 1 - struktura hodiny, výukové materiály, problematika cvičení a zadání
Týden 2 - otázky progrese a návaznosti ve vztahu k plánování od cílů
Týden 3 - gramatika a fonetika ve výuce FLE (akční kontext, zapojení ICT), slovní zásoba a pravopis ve výuce FLE (akční kontext, zapojení ICT)
Seminární část během praxí (týden 4-7) - příprava a analýza výukové jednotky a sekvence.
Seminární část - cyklus po praxích : reflexe výuky, teorie a praxe řečových/komunikativních dovedností v akčně orientované výuce
Týden 8 - specifika výuky na ZŠ na základě souvislé praxe
Týden 9 - reflexe výuky jazykových prostředků na základě zkušeností z praxí
Týden 10 - teorie a praxe produkce a recepce (úvod)
Týden 11 - teorie a praxe mediace (úvod)
Týden 12 - závěrečná evaluace, prezentace a evaluace aktivit
The course aims to prepare the students for self-reliant classroom management incuding their planning and subsequent evaluation. As a follow-up to the preceding subject Didactics of the French Language I, the student improves his/her skills by means of analyses of real teaching situations, by suggesting alternative solutions, and elaborating appropriate methodological material.
The emphasis is also laid on the ability to use ICT and AI tools for lesson preparation and management. The student deepens his/her knowledge and skills in the field of evaluation, comprehends the significance of a portfolio for foreign language teaching. - Planning and class preparation, reflection and auto-evaluation of teaching, assessment; preparation for continuous practice: assessment (in-depth), observation methods on the basis of real situations (the use of video in class for the purpose of auto-evaluation and pair evaluation); ICT in foreign language teaching (in-depth): the history of ICT application in education, the role of the teacher and the student in ICT application, creating educational setting with the aid of ICT, a critical view on ICT application in education; plurilingualism and interculturality (in-depth); speech skills and linguistic means (in-depth, based on experience from continuous practice).