Obsahem předmětu jsou témata:
1. Einführung in die DaF - Didaktik, Begriffserklärung, Terminologie, Ziele und Inhalte des DaF-Unterrichts
2. Didaktische Prinzipien, Methoden des DaF- Unterrichts
3. Die Hauptakteure und Sozialformen des Unterrichts
4. Lerntypen, Lernstrategien, Unterrichtsformen
5. Sprachfertigkeiten und Sprachmittel, Aufgabentypen
6. Unterrichtskonzepte, Verlauf der Stunde, Projektarbeit
7. Unterrichtsmaterialien (Definition, Funktion, Rolle, Faktoren)
8.-9. Lehrwerkanalyse (Auswahlriterien, Analyse, Empfehlungen)
10. Fehlerkorrektur und Bewertung
11.-12. Curriculareplanung (GERR, Portfolios, Abiturprüfung, Bestandteile, Funktion)
Cílem předmětu je v rámci přednášek zprostředkovat studentům základní teoretické poznatky a rozvíjet praktické dovednosti z didaktiky německého jazyka. Záměrem je představení teoretických poznatků didaktiky jako východisek pro praxi učitele stejně jako ujasnění zpětného působení praxe výuky jazyka na její teoretickou reflexi.
Obsah předmětu tvoří témata: definice didaktiky, metodika a specifika výuky cizích jazyků, cíl a obsah vyučování němčiny jako cizího jazyka, didaktické principy, metody výuky, osobnost učitele cizích jazyků, strategie výuky, formy vyučování, projektová práce, jazykové dovednosti a řečové prostředky, typologie cvičení, didaktické jazykové hry, koncept a průběh vyučovací hodiny, evaluace, sebeevaluace a korekce chyb, výukové materiály pro výuku němčiny jako cizího jazyka, závazná a doporučená kurikula pro výuku cizích jazyků, jazykové učebnicové soubory a jejich analýza.