Obsah předmětu tvoří témata:
- Vícejazyčnost a její konkrétní projevy v současné realitě institucionální výuky cizím jazykům (7.10., 14.10.)
- Postavení němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině v důsledku zavedení povinného druhého CJ na 2. stupni ZŠ (21.10.)
- Výuka němčiny ve skupině žáků s odlišnými mateřskými jazyky. Začleňování žáků-cizinců (2.12.)
- Bilingvismus a bilingvní programy orientované na německý jazyk na českých základních a st ředních školách (9.12., 16.12.)
- CLIL (4.1.)
V případě nařízení distanční výuky bude probíhat on-line výuka přes MS-Teams.
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům náhled na změnu postavení německého jazyka v cizojazyčné výuce na ZŠ a SŠ pod vlivem mnohojazyčnosti. Studenti se seznámí s pojmem mnohojazyčnosti a jeho konkrétními projevy v současné realitě institucionální výuky cizím jazykům (postavení němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině v důsledku zavedení povinného druhého CJ na 2. stupni ZŠ; výuka němčiny ve skupině žáků s odlišnými mateřskými jazyky - začleňování žáků-cizinců; bilingvismus a bilingvní programy orientované na německý jazyk na českých základních a středních školách; CLIL; imerze).
Studenti budou aktivně vyhledávat prameny ke studované problematice, navštíví výuku němčiny se skupinou žáků s odlišnými mateřskými jazyky v ČR nebo SRN, budou absolvovat přednášku a diskusi s pedagogickým pracovníkem školy s bilingvním programem.