Charles Explorer logo
🇬🇧

Current Problems in Methodology

Class at Faculty of Education |
OPNG2G131B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah předmětu tvoří témata:

- Vícejazyčnost a její konkrétní projevy v současné realitě institucionální výuky cizím jazykům (7.10., 14.10.)

- Postavení němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině v důsledku zavedení povinného druhého CJ na 2. stupni ZŠ (21.10.)

- Výuka němčiny ve skupině žáků s odlišnými mateřskými jazyky. Začleňování žáků-cizinců (2.12.)

- Bilingvismus a bilingvní programy orientované na německý jazyk na českých základních a středních školách (9.12., 16.12.)

- CLIL (4.1.)  

V případě nařízení distanční výuky bude probíhat on-line výuka přes MS-Teams.

Annotation

The aim of the course is to provide students with an insight into the change in the position of German in foreign language teaching at primary and secondary schools under the influence of multilingualism. Students will become familiar with the concept of multilingualism and its specific manifestations in the current reality of institutional foreign language teaching (the position of German as a second foreign language after English as a result of the introduction of compulsory second language at primary school); - foreigners; bilingualism and bilingual programs focused on German language at Czech primary and secondary schools; CLIL; immersion).

Students will actively seek sources for the studied issue, visit German lessons with a group of pupils with different mother tongues in the Czech Republic or Germany, attend a lecture and discuss with a school teacher with a bilingual program.