Témata:
Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka. (11.10., 18.10.)
Výuka německého jazyka u žáků se specifickými potřebami učení - žáci se specifickými poruchami učení, nadaní žáci. (25.10., 29.11.)
Aktuální stav nové maturity na středních školách. (6.12.)
Motivace. (13.12.)
Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny. (20.12)
Shrnutí (3.1.)
Cílem tohoto předmětu je završit poznatkovou a dovednostní základnu didaktiky německého jazyka v linii povinných předmětů. Studenti po absolvování předmětu dokáží volit vhodné a adekvátní postupy z hlediska odlišného složení cílové skupiny žáků s cílem realizovat individuální a diferencovaný přístup.
Studenti připravují a realizují výuku jedné vyučovací hodiny, výuka je nahrávána na video s následným poskytováním zpětné vazby vyučujícím, vrstevnickým hodnocením a sebehodnocení. Studenti vytvářejí v průběhu výuky portfolio svých dosavadních rešerší z odborné literatury, popis zkušeností z praktické výuky v rámci praxe a formulují v portfoliu své vlastní postoje k výuce německého jazyka na základních a středních školách.
Na závěr své souhrnné portfolio obhajují. Obsahem předmětu jsou témata: Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka.
Výuka německého jazyka u žáků se specifickými potřebami učení - žáci se specifickými poruchami učení, nadaní žáci. Aktuální stav nové maturity na středních školách.
Motivace. Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny.