1. Seznámení s problematikou tematického a projektového vyučování. 2.
Návrhy témat, diskuse. 3.-12. Realizace návrhů (samostatně nebo ve dvojici studentů).
Předmět je koncipován jako praktický seminář vycházející z teoretických základů a didaktických poznatků tematického a projektového vyučování (integrace výuky napříč vzdělávacími předměty, s akcentací hudební výchovy). Prioritou předmětu je tvorba a realizace (prezentace) modelové výuky v intencích tematického nebo projektového vyučování s následnou hodnotící reflexí. Důraz je kladen na smysluplnost, záměrů a „realističnost“ modelů výukových hodin.
Tematická výuka, jež nabízí poznávání v širších souvislostech, a projektová výuka, jež propojuje vzdělávání v rámci reálného života, jsou vhodnou, efektivní a žádanou alternativou k tradičním způsobům výuky estetických předmětů. Předmět je dvousemestrový, v prvním semestru jsou témata zaměřena na výuku na ZŠ, v navazujícím druhém semestru pak na výuku na SŠ – v časovém souladu s pedagogickou praxí studentů oboru.