1. Návrhy témat projektů, diskuse.
Páteří každého z projektů je práce s hudebním dílem a jeho konkrétním didaktickým využitím. Projekt musí obsahovat komplexní analýzu vybraného hudebního d íla a jeho pedagogickou interpetaci a konkrétní zasazení do mezipředmětových vazeb vzdělávacích oblastí RVP (např. Člověk a jeho svět, Človek a společnost, Umění a kultura atd.) 2.-12.
Realizace projektů (samostatně nebo ve dvojici studentů).
Předmět je koncipován jako praktický seminář vycházející z teoretických základů a didaktických poznatků tematického a projektového vyučování (integrace výuky napříč vzdělávacími předměty, s akcentací hudební výchovy). Důraz je kladen na smysluplnost, záměrů a „realističnost“ modelů výukových hodin. Tematická výuka, jež nabízí poznávání v širších souvislostech, a projektová výuka, jež propojuje vzdělávání v rámci reálného života, jsou vhodnou, efektivní a žádanou alternativou k tradičním způsobům výuky estetických předmětů.
Předmět volně navazuje na předchozí předmět Analýza a pedagogická interpretace hudebního díla. Výstupy reflektují RVP na ZŠ a SŠ - předmět hudební výchova a její zasazení do mezipředmětových vazeb.
The course is designed as a practical seminar based on theoretical foundations and didactic knowledge of thematic and project teaching (integration of teaching across educational subjects, with an emphasis on music education). Emphasis is placed on the meaningfulness, intentions and "realism" of lesson models. Thematic teaching, which offers cognition in a broader context, and project teaching, which connects real-life education, are a suitable, effective and desirable alternative to traditional ways of teaching aesthetic subjects.
The course is loosely related to the previous course Analysis and Pedagogical Interpretation of Musical Works. The outcomes reflect the RVP for primary and secondary schools - the subject of music education and its embedding in intersubject links.