Aktivní, tvořivý poslech hudby opřený o znalost souvislostí historických, kulturních a společenských
Průpravná cvičení k poslechu
Metodický postup při poslechu hudebního díla
Hudebně vyjadřovací prostředky
Rozbor hudebního díla - anal ýza historicko genetická, strukturální, sémantická, axiologicko funkční
Vizualizace poslechu
Sémantický diferenciál
Příklady práce s poslechovou skladbou
Skladby vhodné k poslechu na 2. stupni ZŠ
Předmět je zaměřen na didaktickou, metodickou a hudebně teoretickou přípravu budoucího pedagoga na práci s poslechovými skladbami na 2. stupni základní školy. Důraz je kladen na aktivní poslech hudby opřený o znalost souvislostí historických, kulturních a společenských.
Studenti si osvojují metody a formy práce s poslechovými skladbami, poslechové aktivity propojují s ostatními hudebními činnostmi i dalšími druhy umění, využívají přitom svých znalostí z dějin hudby, harmonie, analýzy skladeb a dalších oborů.