Charles Explorer logo
🇬🇧

Music in Contemporary School I

Class at Faculty of Education |
OPNH4H031A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Aktivní, tvořivý poslech hudby opřený o znalost souvislostí historických, kulturních a společenských

Průpravná cvičení k poslechu

Metodický postup při poslechu hudebního díla

Hudebně vyjadřovací prostředky

Rozbor hudebního díla - analýza historicko genetická, strukturální, sémantická, axiologicko funkční

Vizualizace poslechu

Sémantický diferenciál

Příklady práce s poslechovou skladbou

Skladby vhodné k poslechu na 2. stupni ZŠ

Annotation

The course is focused on the didactic, methodological and music theoretical preparation of the future teacher for work with listening compositions at the 2nd level of primary school. Emphasis is placed on active listening to music based on knowledge of historical, cultural and social contexts.

Students acquire methods and forms of work with listening compositions, connect listening activities with other musical activities and other types of art, while using their knowledge of music history, harmony, composition analysis and other disciplines.

Study programmes