1) Funkce hudby ve společnosti
2) Historický vývoj intonačních metod u nás a ve světě a podněty k rozvoji intonačních dovedností
3) Podněty ze zahraničních hudebně výchovných systémů, aktuální proměny evropské HV
4) Hudební zájmy, vkus, preference, význam a obsah výchovných koncertů - Průřez dějinami žánrů - propojení s hudebními činnostmi na střední škole - Metodický rozvoj intonačních dovedností - RVP a ŠVP
Závěrečný didaktický předmět představuje rekapitulaci, zobecnění a usouvztažnění poznatků i prakticky osvojených dovedností z oblasti hudebně didaktických tendencí, metod a postupů nosných pro soudobou hudební výchovu na základní a střední škole v evropském kontextu. Zvláštní pozornost je věnována skutečnosti, že oborové didaktiky, jakož i didaktika hudební výchovy, vycházejí vstříc komunikativnímu pojetí, v němž hudební výchova plní funkci komunikačního procesu, a hudba zde zaujímá ústřední pozici. Teoretická i praktická rovina je zaměřena na provázanost hudební výchovy na úrovni základní a střední školy – zohlednění obecného a zvláštního. Pozornost je věnována psychologickým i didaktickým otázkám percepce, apercepce, didaktické interpretaci hudby, hudebním aktivitám dospívající mládeže v rámci polyestetické výchovy a hudebně pedagogickým integrativním tendencím v sepětí s individuální a skupinovou tvořivostí.
Vytváření ŠVP. Diskuze a rozbor praxí.