Specifičnost práce s poslechovými skladbami na střední škole
Činnostní a integrativní pojetí poslechu hudby
Vnímání hudebního díla v historickém kontextu a ve vztahu k ostatním druhům umění
Metodické náměty pro práci s poslechovými skladbami na středn í škole
Předmět navazuje na Hudbu v současné škole I a připravuje budoucího pedagoga zvláště na práci s poslechovými skladbami v rámci hodin hudební výchovy na střední škole. Důraz je kladen na funkční propojení poslechu s praktickými činnostmi, didaktický postup práce s poslechovou skladbou, hudební aktivity zaměřené na vnímání jednotlivých složek hudby (hudebně výrazové prostředky apod.). Studenti se učí vést žáky k estetickému vnímání skutečnosti, potřebě uměleckého prožitku a též k osvojování poznatků v širších souvislostech.
The course builds on Music in the current school I and prepares future teachers, especially for working with listening compositions in music lessons at high school. Emphasis is placed on the functional connection of listening with practical activities, the didactic process of working with the listening composition, musical activities focused on the perception of individual components of music (musical means of expression, etc.). Students learn to lead students to an aesthetic perception of reality, the need for artistic experience and also to acquire knowledge in a broader context.