ALGORITMICKÉ MYŠLENÍ, INFORMATICKÉ MYŠLENÍ
ZPŮSOBY ZAČLEŇOVÁNÍ ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ DO VÝUKY, DO ŠVP; NOVÉ RVP A MOŽNOSTÍ IMPLEMENTACE ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ DO VÝUKY ŽÁKŮ NA ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLE- soutěže a další informační zdroje zabývající se algoritmickým myšlením
DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY PRO ROZVOJ ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ- online prostředí (např. CodeCodr, Code.org)- virtuální prostředí (např. Kodu, Minecraft)- propedeutické programovací jazyky (např. Scratch, Make Code)- robotické programovatelné hračky (např. ozobot, beebot, bluebot, inobot)
The course aims on the area of algorithmic thinking (computational thinking in general) and its development at primary and secondary schools without the use of didactic means or with using specific programming environments (as well or robotic programmable toys). The chosen didactic means should be adapted to the pupils' age and competences.
There are using different environments, approaches and possibilities of development of information and algorithmic thinking in the course.