Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia. Zaměřuje se především na aktuální trendy vývoje vzdělávacích technologií, uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s didakticko-metodickou orientací magisterského studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založeným na využití digitálních technologií, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace technologií ve vzdělávání.
Princip učitelské přípravy uplatňovaný v tomto předmětu je založen na pedagogickém izomorfismu s preferencí konstruktivistických postupů učení, zejm. aktivním učení, tvořivé práci s technologiemi, postupech hodnocení a sebehodnocení. V souladu s tímto zaměřením studenti společně reflektují zkušenosti z vlastní výuky.