Průběh předmětu je podrobněji popsán v anotaci. Předmětu je věnována část kurzu v Moodle, kde studenti diskutují o svých činnostech na škole.
Součástí předmětu jsou také reflektivní semináře, na nichž studenti reflektují svou práci ve škole a spolupráci s učitelem. Na každý seminář si přinesou několik příběhů, které lze interpretovat z didakticko-matematického hlediska. Každý by měl být připraven něco sdílet.
Cílem předmětu je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy budoucích učitelů matematiky s praxí. Předmět je možné plnit více způsoby podle aktuální situace.
Studenti jsou přiděleni k určitému učiteli na základní nebo střední školu, u něhož budou v průběhu semestru asistovat. Asistence spočívá v pomoci učiteli při přípravě, ale i při vlastní realizaci i reflexi výuky (např. formou tandemové výuky). Mohou také doučovat žáky v matematice, naopak pracovat s žáky talentovanými na matematiku či asistovat přímo při výuce matematiky konkrétnímu žákovi. Dále mohou připravovat a opravovat testy z matematiky a domácí úkoly, pomáhat při matematických soutěžích a dalších akcích, které škola pořádá v souvislosti s matematikou. Konkrétní náplň práce záleží na dohodě s učitelem z praxe a didaktikem z fakulty.
V ZS 2021/22 budou studenti zapojeni do doučování matematiky pro žáky základních a středních škol. Součástí plnění je částečný záznam průběhu doučování, který bude následně použit v rámci realizovaného projektu TAČR jako výukový materiál pro strojové učení. Bližší informace poskytne doc. Jančařík.