Didaktická praxe na střední škole by měla poskytnout studentům učitelství matematiky prostor pro získávání dalších zkušeností s výukou matematiky a s aplikací teoretických poznatků získaných v rámci obecné i oborové didaktiky, pedagogiky a psychologie. V rámci rozborů (přímo ve školách i v rámci reflektivního semináře) náslechových hodin u učitelů fakultních škol a rozborů samostatných vyučovacích hodin realizovaných studenty bude rozvíjena sebereflexe studentů, na jejímž základě mohou dále rozvinout poznání, jaké je jejich vlastní pojetí učitelské profese, které oblasti učitelské profese patří k jejich slabším stránkám a které by měli v dalším studiu a v rámci dalšího vzdělávání cílevědomě rozvíjet.
Materiály, které studenti zpracují při přípravě, realizaci a vyhodnocení praxe (zápis náslechu, projekt výuky, reflexe vlastní výuky, sebereflexe celé praxe), proto budou součástí jejich didaktického portfolia a bude s nimi dále pracováno v předmětu Didaktika matematiky 3.