Praktická výuka na základní škole.
Seznámení se s chodem školy a pedagogickými dokumenty.
Didaktická praxe na základní škole by měla poskytnout studentům učitelství matematiky dostatečný prostor pro získávání prvních zkušeností v oblasti výchovně vzdělávací, pro vytváření a prohlubování základních didaktických dovedností v oblasti diagnostiky, hodnocení, komunikace, organizace a řízení vzdělávacího prostředí se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace. Je pro ně příležitostí, aby aplikovali poznatky získané v kurzech obecné a oborové didaktiky i pedagogiky a psychologie.
V rámci rozborů (přímo na školách či v reflektivních seminářích) náslechových hodin u učitelů fakultních škol a rozborů samostatných vyučovacích hodin realizovaných studenty bude rozvíjena sebereflexe studentů, na jejímž základě mohou dojít k poznání, jaké je jejich vlastní pojetí učitelské profese, které oblasti učitelské profese patří k jejich slabším stránkám a které by měli v dalším studiu a v rámci dalšího vzdělávání cílevědom ě rozvíjet.
Materiály, které studenti zpracují při přípravě, realizaci a vyhodnocení praxe (zápis náslechu, projekt výuky, reflexe vlastní výuky, sebereflexe celé praxe), proto budou součástí jejich didaktického portfolia a bude s nimi dále pracováno v předmětu Didaktika matematiky 2.