Charles Explorer logo
🇬🇧

Methodology of Inclusive Education

Class at Faculty of Education |
OPNO1S108A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

1. Inkluzivní didaktika – vymezení, moduly a využití v inkluzivní škole

2. Organizace výukového času a prostředí pro výuku heterogenních tříd

3. Práce s pravidly, sebehodnocení a sebeřízení žáka se SVP

4. Prekoncepty a myšlenkové či příběhové mapy

5. Expozice učební látky a individuální selekce a vrstvení úkolů

6. Metody vrstevnického učení a kooperace žáků se SVP

7. Dialogizace vyučování, expertní skupiny, kmeny a kořeny, reflektivní techniky

8. Inkluzivnědidaktický model plánů rozvoje senzomotoriky, komunikace, kognitivity, emocionality a sociálního chování.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je představit studentům vzdělávání s využitím inkluzivní didaktiky. Studentům budou podrobně a názorně představeny postupy individualizace a diferenciace úkolů a kooperativní učební procesy dle principů konstruktivní vícedimenzionální didaktiky. Účastníci se na příkladech naučírozlišovat funkční a nefunkční skupinové kooperace žáků ve třídě, učební strategie založené na tvorbě prekonceptů, využití kognitivních stylů žáků, metakognitivní strategie.

Seznámí se s možnostmi uspořádání třídy a podnětného prostředí ve škole pro realizaci řízených činností v malých i větších žákovských skupinách. Naučí se identifikovat bariéry v prostředí školy, které brání individualizaci a diferenciaci učebních činností, a plánovat učební strategie, které vycházejí ze znalostí individuálních vývojových zvláštností žáků a v postupných krocích rozvíjejí žákův potenciál k učení.