Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Education of School Age

Class at Faculty of Education |
OPNO1S109A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

1.      Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin ve školním věku

2.      Definice pojmů (inkluze, inkluzivní (společné) vzdělávání, inkluzivní učitel, inkluzivní prostředí aj.)

3.      Inkluzivní didaktika

4.      Strategie hodnocení v inkluzivní škole.

5.      Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů.

6.      Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty.

7.      Požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů v inkluzivním prostředí školy a školách

8.      Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním (tělesné, sluchové, mentální postižení, narušená komunikační schopnost, specifické poruchy učení a chování)

9.      Základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti (psychická deprivace, frustrace, stres, konflikt, traumatické krizové situace).

Annotation

The aim of the course is to acquire the basic knowledge, approaches and strategies in the education and diagnosis of pupils with special educational needs in inclusive school and Section 16 and Section 9 school environments. The student will apply the theoretical knowledge of pedagogy of individuals with special educational needs to pedagogical practice, learn interventions and special educational diagnostics.