Charles Explorer logo
🇬🇧

Surdopedy II

Class at Faculty of Education |
OPNO1S111A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah přednášek:

Vzdělávání žáků se sluchovým postižením v České republice. Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Přístupy ke vzdělávání žáků a studentů se sluchovým postižením.

Primární, sekundární a terciární vzdělávání žáků a studentů se sluchovým postižením v České republice a související legislativa. Maturitní zkouška pro žáky se sluchovým postižením. Specifika inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením.

Specifika psaného projevu žáků se sluchovým postižením. Úvod do problematiky, shrnutí dosud známých poznatků, typy chyb v textech pisatelů se sluchovým postižením, práce s texty.

Čtení s porozuměním u žáků a studentů se sluchovým postižením.  Problematické aspekty čtenářské gramotnosti žáků a studentů se sluchovým postižením. Testování čtenářské gramotnosti žáků a studentů se sluhovým postižením v zahraničí a v ČR.

Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti u žáků se sluchovým postižením. Úpravy textů pro čtenáře se sluchovým postižením.

Problematika výuky českého jazyka, resp. čtení a psaní, u žáků a studentů se sluchovým postižením. Čeština jako cizí jazyk pro neslyšící. 

Obsah seminářů:

Základní fráze v českém znakovém jazyce, opakování témat: rodina, slovesa, škola, zájmy, jídlo,pití, vyjádření času – jednotlivé části dne, týdne, měsíce, roční období

Český znakový jazyk VII. – popis města – jednotlivé části města, místní a dálková doprava - dopravní prostředky ve městě.

Český znakový jazyk VIII. – téma „škola a vzdělávání pro sluchově postižené“ a s tímto tématem související komunikace v českém znakovém jazyce.

Český znakový jazyk IX. – popis vyučování, školní pomůcky, často používaná vyjádření v prostředí školy.

Český znakový jazyk X. – volnočasové aktivity (rozšíření znakové zásoby)

Souhrnné opakování – procvičování probraných celků v ČZJ, nácvik samostatného vyprávění, dialogu

Annotation

The course introduces students to the issues of education of pupils with hearing impairment and communication approaches applied in the education of pupils with hearing impairment. It also focuses on the specifics of teaching deaf pupils who prefer Czech sign language in their communication, especially the teaching of Czech as a second language, and the specifics of their written speech and reading comprehension.