Charles Explorer logo
🇬🇧

Specific Learning Disabilities

Class at Faculty of Education |
OPNO1S126B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

1.    Terminologická východiska – vymezení pojmu SPU, definice, projevy specifických poruch učení, systémový přístup k poruchám učení – systémový a kauzální přístup, systémové myšlení

2.    Detailní rozbor symptomatiky ADD, ADHD

3.    Sekundární a primární důsledky poruch chování a specifické poruchy učení

4.    Zvláštnosti psychického vývoje jedince s SPU, kognitivní procesy v odraze osobnosti jedince s SPU

5.    Identifikování potřeb-motivace, zvládání zátěže a úspěšnost jedince s SPU v procesu učení

6.    Učební preference u žáků s SPU

7.    Inkluzivní edukace žáků se specifickými poruchami učení, postoje žáků ke škole a učení, vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení

8.    Studijní a profesní orientace žáků s SPU (škola, pedagogové, terapeuti)

9.    Projevy poruch učení a chování v osobnostním vývoji, problematika dospělých jedinců

10.  Reedukace, zásady, metody dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie a dalších poruch SPU

11.  Strategie a přístupy v inkluzivní edukaci jedinců se specifickými poruchami učení

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem kurzu je zprostředkovat studentům edukační přístupy z oblasti specifických poruch učení. Pozornost bude věnována zejména problematice osobnostních specifik žáků s SPU, vymezeny budou přístupy ke vzdělávání žáků s SPU na všech stupních.

Akcent bude dán na intervenční a reedukační přístupy v poradenství i v rámci multidisciplinární spolupráce. Studenti se seznámí s působením speciálního pedagoga v poradenském systému, v rámci předmětu si student osvojí metody reedukace jednotlivých projevů: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie.