Charles Explorer logo
🇬🇧

Speech Therapy I - Neurodevelopmental disorders of speech and language, resonance disorders, voice disorders

Class at Faculty of Education |
OPNO3S104A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahové vymezení:

Ontogeneze řeči, patologie ve vývoji řeči. Narušený vývoj řeči. Děti rizikové z hlediska vývoje řeči.

Logopedická intervence v raném a předškolním věku zaměřena na diagnostiku narušené komunikační schopnosti. Diferenciální diagnostika v rámci narušeného vývoje řeči. Principy logopedické intervence a mezioborové spolupráce v kontextu logopedické intervence.

Úrovně logopedické diagnostiky. Vyšetřovací metody, techniky, postupy. Diferenciální diagnostika.

Fonetické a fonologické poruchy, myofunkční poruchy.  Logopedická diagnostika a terapie.

Specificky narušený vývoj řeči. Vývojová dysfázie – neurovývojová porucha, její etiologie, symptomatologie, možnosti logopedické intervence. Využití testových materiálů, standardizovaných a nestandardizovaných nástrojů, testových baterií u vývojové dysfázie. Prognóza ve vývoji a vzdělávání.

Vývoj řeči u dětí s vrozenou vývojovou vadou – s orofaciálním rozštěpem, specifika ve vývoji řeči. Narušení komunikační schopnosti u rozštěpových dětí. Palatolalie, logopedická diagnostika a terapie.

Mutismus, jeho etiologické faktory, dělení, diagnostické a terapeutické přístupy, mezioborová spolupráce.

Dětská afázie, přístupy k dětem s afázií v kontextu současných poznatků.

Dysartie u dětí. Poruchy příjmu potravy a poruchy polykání v dětském věku.

Vývoj řeči dětí s mentálním postižením, vývoj řeči u dětí s tělesným postižením, vývoj řeči dětí s poruchami autistického spektra. Možnosti logopedické intervence.

Poradenské služby pro děti v raném a předškolním věku, role logopeda v poradenství. Zajištění logopedické intervence v rezortu školství, zdravotnictví a v sociálních službách. Nestátní instituce.

Annotation

The aim of the course is to acquaint students with disorders that occur in speech development. Attention will be focused on a wide range of difficulties in speech development.

Students will be oriented in the field of speech development and delayed speech development, developmental dysphasia, verbal dyspraxia. They will learn about the development of speech in children with orofacial cleft and subsequently palatolalia.

The subject is devoted to current scientific opinions in the area of neurodevelopmental disorders of language and speech. As part of the seminars, students will gain knowledge about speech therapy intervention in early and preschool age, about diagnostic materials and possible therapeutic approaches for children with impaired speech development and impaired communication skills.