Charles Explorer logo
🇨🇿

Speciální pedagogika školního věku s edukačními specifiky

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNO3S202A

Sylabus

Obsah:

1.      Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin ve školním věku

2.      Definice pojmů (inkluze, inkluzivní (společné) vzdělávání, inkluzivní učitel, inkluzivní prostředí aj.)

3.      Inkluzivní didaktika

4.      Strategie hodnocení v inkluzivní škole.

5.      Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů.

6.      Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty.

7.      Požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů v inkluzivním prostředí školy a školách

8.      Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním (tělesné, sluchové, mentální postižení, narušená komunikační schopnost, specifické poruchy učení a chování)

9.      Základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti (psychická deprivace, frustrace, stres, konflikt, traumatické krizové situace).

Anotace

Cílem kurzu je osvojit si základní znalosti, přístupy a strategie ve vzdělávání a diagnostice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a v prostředí škol zřízených podle §16 a odst. 9. Specifikovat osobnost žáka a jeho variabilitu vývoje ve školním věku.

Student bude aplikovat teoretické poznatky z pedagogiky jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami do pedagogické praxe, osvojí si intervence a speciálně pedagogickou diagnostiku.